||SYS=(a:BOULE_A|| b:BOULE_B). //BOULE=(arret -> gauche -> droite -> BOULE). BOULE_A(I=3)=BOULE_A[0], BOULE_A[i:0..I]=(when (i==0) gauche -> BOULE_A[i+1] | when (i==1) touche_bord -> BOULE_A[i+1] | when (i==2) droite -> BOULE_A[i+1] | when (i==3) touche_bord -> BOULE_A[0] | when (i==J) collision -> BOULE_A[2]). BOULE_B(J=3)=BOULE_B[0], BOULE_B[j:0..J]=(when (j==0) gauche -> BOULE_B[j+1] | when (j==1) touche_bord -> BOULE_B[j+1] | when (j==2) droite -> BOULE_B[j+1] | when (j==3) touche_bord -> BOULE_B[0] | when (j==I) collision -> BOULE_B[2]).